maanantai 16. maaliskuuta 2020

Näin saat puhelimella otetuista kuvista kiehtovia


Harkitse vaakakuvaa


Näin puhelimen käyttäjinä saatamme noin aina olla ottamassa pystykuvia ja unohdamme, että kuvia voisi ottaa vaakaankin. Se tuo uutta ulottuvuutta ja mielenkiintoa kuviisi. Ensi kerralla kun olet ottamassa kuvaa niin kokeilepa tätä vaihteeksi. Vinkki jotta vaakakuvan ottaminen olisi helpompaa, voit tukea puhelintasi tai kättäsi esim puuta vasten,  jotta saisit terävän kuvan. Emmehän halua tärähtäneitä kuvia.

Esimerkkinä toimii minun ottama kuva Espanjan palmuista.


Tarkista että puhelimesi linssi on puhdas


puhdista linssi mahdollisista sormenjäljistä tai muusta liasta, se takaa sinulle hyvän laadun.

Kokeile rohkeita ja jopa epätavallisia kuvakulmia


Voit lähestyä valokuvausta monista eri kuvakulmista niitä kannattaa siis kokeilla ja ehdottomasti hyödyntää. Ne tuovat kuviisi persoonallisen ja hauskan ilmeen. Voit hakea vaihteeksi kuvakulmia ihan jopa maan tasolta tai omien silmien yläpuolelta.

Esimerkkinä minun ottama kesäinen kuva, tässä olen hakenut kuvakulmaa maan tasolta.

Toisena esimerkkinä minun ottama kuva Kreikan aalloista, tässä olen hakenut kuvakulmaa kuvattavan kohteen yläpuolelta.


Viimeinenä  esimerkkinä minun ottama kuva markkinoilta, tässä olen hakenut kuvakulmaa silmieni yläpuolelta .


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10 kiinnostavaa koulua/ ammattia

  1. Toimintaterapeutti Turku AMK 2. Kuvataidelinja Turku AMK 3.  Teatteri- ilmaisunohjaaja Turku AMK 4. Seksuaalineuvoja Turku AMK 5. Kuvat...