torstai 3. lokakuuta 2019

Visuaalinen myyntityö - seinäesillepanot

Visualistin työnkuvaan kuuluu asiakkaiden houkuttelu ja ostopäätöksen helpottaminen.

Hyvän markkinoinnin avulla
  • Houkutellaan asiakas myymälään.
  • Lisätään myyntiä.
  • Tehdään ostaminen mahdollisimman helpoksi.
  • Parannetaan palvelua.
  • Tehostetaan mainontaa.

Kuva Pinterestistä.

Esillepano on hyvin tärkeää, mitä yksinkertaisempi esillepano on, sitä selkeämpi ja parempi se on.

  • Jokaisessa liikkeessä on kylmiä ja kuumia alueita.
  • Visualisti työt lasketaan neliöittäin.

Asiakkaille pyritään järjestämään elämyksiä, jotta he viihtyisivät mahdollisimman kauan myymälässä. Esillepano on ideoiden tuottaja, tavoitteena on saada asiakas ostamaan kokonaisuus eikä vain yhtä tuotetta.

Kohtaamisjärjestys
  • Etutila, ykköspöytä, A-alue (uutuuksia ja kamppanjoita varten)
  • Keskitila (perusvalikoima)
  • Seinustat (mainosmateriaalit näyttävästi esillä)

Ammattisanasto
  • Fronttaus /etuveto
  • First in, First out
  • Face
  • Tehoneliö
  • Hyllykartta



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

10 kiinnostavaa koulua/ ammattia

  1. Toimintaterapeutti Turku AMK 2. Kuvataidelinja Turku AMK 3.  Teatteri- ilmaisunohjaaja Turku AMK 4. Seksuaalineuvoja Turku AMK 5. Kuvat...